Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/8042
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorArim, Rodrigo-
dc.date.accessioned2024-01-12T15:51:55Z-
dc.date.available2024-01-12T15:51:55Z-
dc.date.created2023-06-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2301-0126-
dc.identifier.urihttps://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/8042-
dc.description.abstractAbstract This article discusses the possible drifts of undergraduate teaching in the higher education systems given the pressure implied by the growing social demand for access and the relative importance of scientific research in the 21st century. Without changes in the teaching paradigms, massification is instrumented through institutional stratification or the abandonment of immersive practices capable of building a critical thinking and community. It is proposed that educational innovation should be directed in such a way that university education preserve quality, cultivating critical thinking, through scalable strategies to ensure democratization in access and permanence at the level of undergraduate education.-
dc.language.isoes-
dc.titleInnovación y enseñanza universitaria en la tercera década del siglo XX-
dc.typejournalArticle-
dcterms.bibliographicCitationArim, Rodrigo. (2023). Innovación y enseñanza universitaria en la tercera década del siglo XX. InterCambios. Dilemas y transiciones de la Educación Superior, 10(1), 29-35. Epub 01 de junio de 2023.https://doi.org/10.29156/inter.10.1.4-
dc.identifier.sinneSCI337-
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.edu.uy/pdf/ic/v10n1/2301-0126-ic-10-01-29.pdf-
dc.subject.keywordseducación superior-
dc.subject.keywordseducational innovation-
dc.subject.keywordsensino superior-
dc.subject.keywordshigher education-
dc.subject.keywordsinnovación educativa-
dc.subject.keywordsuniversidad-
dc.subject.keywordsuniversity-
dc.relation.fuenteSciELO Uruguay-
dc.relation.journalInterCambios. Dilemas y transiciones de la Educación Superior-
dc.source.novolpages10(1):29-35-
dc.identifier.doi10.29156/inter.10.1.4-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.