Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/8002
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorGuevara, Guillermo A.-
dc.contributor.authorMadariaga, Leslie C.-
dc.contributor.authorReyes, Camila A.-
dc.contributor.authorZuleta, Carolina A.-
dc.date.accessioned2024-01-12T15:51:48Z-
dc.date.available2024-01-12T15:51:48Z-
dc.date.created2023-08-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn0718-0764-
dc.identifier.urihttps://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/8002-
dc.description.abstractAbstract: This research study designs and implements a pedagogical gamification proposal for the development of learning linked to basic mathematical operations. The focus is on the experience of elementary school teachers. The study first addresses topics, from the literature and from the teacher’s perspective, related to the main difficulties that arise in learning the four basic operations. Secondly, an educational innovation strategy is developed based on the design and implementation of the Calesca Mat game, with the aim of strengthening the development of mathematical learning from a gamification activity. The results show that it is possible to develop a didactic resource aligned with the curricular elements defined by the Chilean educational framework, so that teachers can use it in their classes. In conclusion, there is a significant increase on the motivation and interest of students in the use of gamification for learning development.-
dc.language.isoes-
dc.titleGamificación para el desarrollo del aprendizaje de las operaciones matemáticas en tercero básico-
dc.typejournalArticle-
dcterms.bibliographicCitationGuevara, Guillermo A., Madariaga, Leslie C., Reyes, Camila A., & Zuleta, Carolina A.. (2023). Gamificación para el desarrollo del aprendizaje de las operaciones matemáticas en tercero básico. Información tecnológica, 34(4), 31-44. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-07642023000400031-
dc.identifier.sinneSCI323-
dc.identifier.urlhttps://www.scielo.cl/pdf/infotec/v34n4/0718-0764-infotec-34-04-31.pdf-
dc.subject.keywordsCalesca Mat game-
dc.subject.keywordsbasic education-
dc.subject.keywordsbasic operations-
dc.subject.keywordseducación básica-
dc.subject.keywordsexperiencia docente-
dc.subject.keywordsgamificación-
dc.subject.keywordsgamification-
dc.subject.keywordsjuego Calesca Mat-
dc.subject.keywordsoperaciones básicas-
dc.subject.keywordspedagogical proposal-
dc.subject.keywordspropuesta pedagógica-
dc.subject.keywordsteaching experience-
dc.relation.fuenteSciELO Chile-
dc.relation.journalInformación tecnológica-
dc.source.novolpages34(4):31-44-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.