Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/8000
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorDiez, María Angélica-
dc.contributor.authorLondoño Vásquez, David Alberto-
dc.contributor.authorRodríguez, Maximiliano Nicolás-
dc.contributor.authorCasadío, Silvio-
dc.contributor.authorRamírez Mejía, Laura Sofía-
dc.date.accessioned2024-01-12T15:51:47Z-
dc.date.available2024-01-12T15:51:47Z-
dc.date.created2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1688-7468-
dc.identifier.urihttps://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/8000-
dc.description.abstractAbstract: This paper is an action research result which emphasizes on the process from academic reading and writing training, targeted to scientists-teachers in Geoscience (Universidad Nacional de Río Negro, Argentina), into transferences to educational practices. The research was focused on questioning the teachers´ approaches about formation, the educational practice and the reflection on critical reading and pragma-dialectic argumentation included in their subjects. The categories were: perspectives in disciplinary and interdisciplinary teaching, critical formation as teaching objective, feedback as a regulation mean of pedagogical practices and teaching evolution by means of their practices. Techniques were focus groups, interviews, and teachers´ practice stories. As a main result, the positive change in scientists-teachers regarding teaching, their incursion on the didactic design with some methodology steps and the reflexive practice stand out-
dc.language.isoes-
dc.titleInnovación pedagógica en Geociencias desde la lectura crítica y la argumentación pragmadialéctica-
dc.typejournalArticle-
dcterms.bibliographicCitationDiez, María Angélica, Londoño Vásquez, David Alberto, Rodríguez, Maximiliano Nicolás, Casadío, Silvio, & Ramírez Mejía, Laura Sofía. (2023). Innovación pedagógica en Geociencias desde la lectura crítica y la argumentación pragmadialéctica. Páginas de Educación, 16(1), 1-27. Epub 01 de junio de 2023.https://doi.org/10.22235/pe.v16i1.2758-
dc.identifier.sinneSCI321-
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.edu.uy/pdf/pe/v16n1/1688-7468-pe-16-01-1.pdf-
dc.subject.keywordscapacitación docente-
dc.subject.keywordsdocentes reflexivos-
dc.subject.keywordseducational practice-
dc.subject.keywordsenseñanza universitaria-
dc.subject.keywordsprofessores reflexivos-
dc.subject.keywordspráctica educativa-
dc.subject.keywordsprática educacional-
dc.subject.keywordsreflective teachers-
dc.subject.keywordsteacher training-
dc.subject.keywordsuniversity teaching-
dc.relation.fuenteSciELO Uruguay-
dc.relation.journalPáginas de Educación-
dc.source.novolpages16(1):1-27-
dc.identifier.doi10.22235/pe.v16i1.2758-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.