Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/7426
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorDíaz Barriga Arceo, Frida-
dc.contributor.authorBarrón Tirado, María Concepción-
dc.date.accessioned2023-03-24T01:03:44Z-
dc.date.available2023-03-24T01:03:44Z-
dc.date.created2022-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1607-4041-
dc.identifier.urihttp://132.248.48.19:8080/jspui/handle/123456789/7426-
dc.description.abstractAbstract This article analyzes the role played by the school curriculum and the challenges faced in designing and implementing it in the context of the COVID-19 pandemic. We describe the experiences of some curriculum actors and argue there is a need to promote disruptive innovation in education and in the curriculum, especially in Mexico and Latin America. Specialized literature and reports by international organizations serve to open up a debate on the use of ICT, online education, and other media and communications resources as cultural artifacts that may or may not gain meaning based on a specific sociocultural context and practices. The lack of social justice and inclusion in education is discussed, as is the emergence of new subjectivities and curricular alternatives.-
dc.language.isoes-
dc.titleDesafíos del currículo en tiempo de pandemia: innovación disruptiva y tecnologías para la inclusión y justicia social-
dc.typejournalArticle-
dcterms.bibliographicCitationDíaz Barriga Arceo, Frida, & Barrón Tirado, María Concepción. (2022). Desafíos del currículo en tiempo de pandemia: innovación disruptiva y tecnologías para la inclusión y justicia social. Revista electrónica de investigación educativa, 24, e10. Epub 13 de septiembre de 2022.https://doi.org/10.24320/redie.2022.24.e10.4500-
dc.identifier.sinneSCI310-
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/redie/v24/1607-4041-redie-24-e10.pdf-
dc.subject.keywordseducación a distancia-
dc.subject.keywordscurrículo-
dc.subject.keywordsjusticia social-
dc.subject.keywordspandemia-
dc.subject.keywordstecnología educacional-
dc.subject.keywordseducational technology-
dc.subject.keywordscurriculum-
dc.subject.keywordssocial justice-
dc.subject.keywordspandemics-
dc.subject.keywordsdistance study-
dc.relation.fuenteSciELO México-
dc.relation.journalRevista electrónica de investigación educativa-
dc.source.novolpages24()-
dc.identifier.doi10.24320/redie.2022.24.e10.4500-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.