Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/7422
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorFandiño-Parra, Yamith-José-
dc.date.accessioned2023-03-24T01:03:43Z-
dc.date.available2023-03-24T01:03:43Z-
dc.date.created2022-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2007-2872-
dc.identifier.urihttp://132.248.48.19:8080/jspui/handle/123456789/7422-
dc.description.abstractAbstract This reflection article challenges the use of teacher training and advocates the assumption of teacher subjectivation as a new category. To do so, the article reviews the conceptual bases of teacher training, questions the mechanisms that operationalize it and exposes theoretical perspectives that install subjectivation as a new object of study. Such subjectivation implies understanding the teacher as an ethical-political, pedagogical-intellectual, socio-legal, historical-cultural and communicative-aesthetic actor. Among other things, the article concludes that the educational community must carry out an epistemic shift from disciplinary practices and control mechanisms specific to teacher education towards issues such as historical awareness, cultural action and enunciation promoted by the subjectivation of the teacher.-
dc.language.isoes-
dc.titleDe formación docente hacia subjetivación del maestro. Un giro epistémico necesario en el siglo XXI-
dc.typejournalArticle-
dcterms.bibliographicCitationFandiño-Parra, Yamith-José. (2022). De formación docente hacia subjetivación del maestro. Un giro epistémico necesario en el siglo XXI. Revista iberoamericana de educación superior, 13(36), 138-159. Epub 21 de marzo de 2022.https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2022.36.1188-
dc.identifier.sinneSCI306-
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ries/v13n36/2007-2872-ries-13-36-138.pdf-
dc.subject.keywordsformación docente-
dc.subject.keywordsinnovación docente-
dc.subject.keywordsdocencia-
dc.subject.keywordslicenciaturas-
dc.subject.keywordsteaching-
dc.subject.keywordsteacher training-
dc.subject.keywordsteacher innovation-
dc.subject.keywordsundergraduate studies-
dc.subject.keywordsdocência-
dc.subject.keywordsformação docente-
dc.subject.keywordsinovação docente-
dc.relation.fuenteSciELO México-
dc.relation.journalRevista iberoamericana de educación superior-
dc.source.novolpages13(36):138-159-
dc.identifier.doi10.22201/iisue.20072872e.2022.36.1188-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.