Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/7414
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMarchetti, Braian-
dc.date.accessioned2023-03-24T01:03:42Z-
dc.date.available2023-03-24T01:03:42Z-
dc.date.created2022-01-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn0328-9702-
dc.identifier.urihttp://132.248.48.19:8080/jspui/handle/123456789/7414-
dc.description.abstractAbstract Public policies in teacher training devoted to digital inclusion have become relevant in the context of socio-technical transformations and situations related to connectivity and the use of digital media in education since the lockdown for Covid-19. In this scenario, it is essential to look into past experiences which took place during the development of the most important national program: Conectar Igualdad, in order to reflect upon and plan future formative policies. From the findings of a broader research which centered on public policies of teacher training with digital inclusion and the case of the Escuelas de Innovación program (2011-2015), this work analyzes the paths of the training team in the Social Sciences area from the voices of its members and those of the teachers participating in such training.-
dc.language.isoes-
dc.titleFormación docente con inclusión de medios digitales. La experiencia del área de Ciencias Sociales del plan Escuelas de Innovación (2011-2015) desde las voces de sus protagonistas-
dc.typejournalArticle-
dcterms.bibliographicCitationMarchetti, Braian. (2022). Formación docente con inclusión de medios digitales. La experiencia del área de Ciencias Sociales del plan Escuelas de Innovación (2011-2015) desde las voces de sus protagonistas. Praxis educativa, 26(1), 338. https://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/praxiseducativa-2022-260117-
dc.identifier.sinneSCI298-
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.ar/pdf/praxis/v26n1/2313-934X-praxis-26-1-0338.pdf-
dc.subject.keywordsformación docente-
dc.subject.keywordsinclusión digital-
dc.subject.keywordsCiencias Sociales-
dc.subject.keywordsConectar Igualdad-
dc.subject.keywordsEscuelas de Innovación-
dc.subject.keywordsteacher training-
dc.subject.keywordsdigital inclusion-
dc.subject.keywordsSocial Sciences-
dc.subject.keywordsformação de professores-
dc.subject.keywordsCiências Sociais-
dc.subject.keywordsEscolas de inovação-
dc.subject.keywordsinclusão digital-
dc.relation.fuenteSciELO Argentina-
dc.relation.journalPraxis educativa-
dc.source.novolpages26(1):338-338-
dc.identifier.doi10.19137/praxiseducativa-2022-260117-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.