Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/7408
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMartínez-Sala, Alba-María-
dc.contributor.authorAlemany-Martínez, Dolores-
dc.date.accessioned2023-03-24T01:03:41Z-
dc.date.available2023-03-24T01:03:41Z-
dc.date.created2022-03-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1405-6666-
dc.identifier.urihttp://132.248.48.19:8080/jspui/handle/123456789/7408-
dc.description.abstractAbstract: The main objective of this study was to develop a learning activity with a collaborative/cooperative focus, based on using a social network to acquire digital competencies. The study, evaluative in nature, compiles the process of developing and validating the activity in university classes involving advertising and public relations. The acquisition of digital competencies is evaluated by comparing the results of the learning activity (quantitative) with the results of a survey (quantitative/qualitative). In the survey, students evaluate their learning (self-evaluation) and the teachers verify it. The results confirm the effectiveness and relevance of the proposed learning activity, as it favors student acquisition of digital competencies by using the educational social network of Edmodo, based on the premises of collaborative/cooperative learning.-
dc.language.isoes-
dc.titleRedes sociales educativas para la adquisición de competencias digitales en educación superior-
dc.typejournalArticle-
dcterms.bibliographicCitationMartínez-Sala, Alba-María, & Alemany-Martínez, Dolores. (2022). Redes sociales educativas para la adquisición de competencias digitales en educación superior. Revista mexicana de investigación educativa, 27(92), 209-234. Epub 14 de marzo de 2022. Recuperado en 20 de febrero de 2023, de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-66662022000100209&lng=es&tlng=es.-
dc.identifier.sinneSCI292-
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/rmie/v27n92/1405-6666-rmie-27-92-209.pdf-
dc.subject.keywordseducación superior-
dc.subject.keywordsinnovación docente-
dc.subject.keywordsaprendizaje colaborativo-
dc.subject.keywordsredes sociales-
dc.subject.keywordsalfabetización digital-
dc.subject.keywordshigher education-
dc.subject.keywordseducational innovation-
dc.subject.keywordsdigital literacy-
dc.subject.keywordscollaborative learning-
dc.subject.keywordssocial networks-
dc.relation.fuenteSciELO México-
dc.relation.journalRevista mexicana de investigación educativa-
dc.source.novolpages27(92):209-234-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.