Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/7407
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorFernández-Cárdenas, Juan Manuel-
dc.contributor.authorReynaga-Peña, Cristina Gehibié-
dc.contributor.authorHernández-Salazar, Paola;-
dc.contributor.authorGonzález-Nieto, Noé Abraham-
dc.contributor.authorAlatorre-Cuevas, Israel-
dc.date.accessioned2023-03-24T01:03:41Z-
dc.date.available2023-03-24T01:03:41Z-
dc.date.created2022-03-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1405-6666-
dc.identifier.urihttp://132.248.48.19:8080/jspui/handle/123456789/7407-
dc.description.abstractAbstract: This article presents the results of a study on the use of a makerspace in a Mexican university, a part of the institution's strategies to develop skills of innovation among its students. A mixed QUAL+QUAN design was used, with an initial stage of data collection and analysis through nonparticipant observation, interviews, and focus groups. The second stage consisted of surveying 2,149 students on the attributes of the makerspace. The findings show that the participants learn to establish goals, use tools, and solve problems in a social network that is constituted in the makerspace. In collaborative form, teams resolve the contradictions and tensions of the problems that draw them together, thus constructing the social practice of innovating.-
dc.language.isoes-
dc.titleLa práctica social de innovar en un makerspace universitario: posibilidades y retos-
dc.typejournalArticle-
dcterms.bibliographicCitationFernández-Cárdenas, Juan Manuel, Reynaga-Peña, Cristina Gehibié, Hernández-Salazar, Paola, González-Nieto, Noé Abraham, & Alatorre-Cuevas, Israel. (2022). La práctica social de innovar en un makerspace universitario: posibilidades y retos. Revista mexicana de investigación educativa, 27(92), 235-258. Epub 14 de marzo de 2022. Recuperado en 20 de febrero de 2023, de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-66662022000100235&lng=es&tlng=es.-
dc.identifier.sinneSCI291-
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/rmie/v27n92/1405-6666-rmie-27-92-235.pdf-
dc.subject.keywordsinnovaciones educativas-
dc.subject.keywordseducación superior-
dc.subject.keywordspráctica educativa-
dc.subject.keywordsaprendizaje social-
dc.subject.keywordsenseñanza de la tecnología-
dc.subject.keywordshigher education-
dc.subject.keywordseducational innovations-
dc.subject.keywordssocial learning-
dc.subject.keywordseducational practice-
dc.subject.keywordsteaching technology-
dc.relation.fuenteSciELO México-
dc.relation.journalRevista mexicana de investigación educativa-
dc.source.novolpages27(92):235-258-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.