Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/7390
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorReyes Alcequiez, Kelvison-
dc.contributor.authorMorillo, Greisy Paola-
dc.date.accessioned2023-03-24T01:03:39Z-
dc.date.available2023-03-24T01:03:39Z-
dc.date.created2022-08-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2077-2955-
dc.identifier.urihttp://132.248.48.19:8080/jspui/handle/123456789/7390-
dc.description.abstractABSTRACT Objective: This is a review article that aims at systematizing the theoretical foundations of project-based learning (PBL), an excellent constructivist innovative strategy to develop students’ mathematical competencies. The paper aims at devising a methodology of learning based on Projects (ABP) in mathematics as an educational innovation in the teaching of algebraic expressions at the secondary level. Methods: The authors rely on the method of descriptive review and analysis of documents and articles. Result: The students’ learning difficulties of the contents of algebraic expressions may be due to the lack of motivation and the predominance of non-innovative teaching strategies. Conclusion: Project-based learning is an innovative strategy that motivates students and integrates mathematical content with real context, aiding students to develop the expected competencies.-
dc.language.isoes-
dc.titleUna metodología para el aprendizaje basado en proyectos de expresiones algebraicas en el nivel secundario-
dc.typejournalArticle-
dcterms.bibliographicCitationReyes Alcequiez, Kelvison, & Morillo, Greisy Paola. (2022). Una metodología para el aprendizaje basado en proyectos de expresiones algebraicas en el nivel secundario. Transformación, 18(2), 270-283. Epub 01 de mayo de 2022. Recuperado en 19 de febrero de 2023, de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2077-29552022000200270&lng=es&tlng=es.-
dc.identifier.sinneSCI274-
dc.identifier.urlhttp://scielo.sld.cu/pdf/trf/v18n2/2077-2955-trf-18-02-270.pdf-
dc.subject.keywordsAlgebra-
dc.subject.keywordsÁlgebra-
dc.subject.keywordsaprendizaje por proyectos-
dc.subject.keywordsconceptos algebraicos-
dc.subject.keywordsmatemática educativa-
dc.subject.keywordsnivel secundario-
dc.subject.keywordsalgebraic concepts-
dc.subject.keywordsmathematics instruction-
dc.subject.keywordsproject training methods-
dc.subject.keywordssecondary school-
dc.relation.fuenteSciELO Cuba-
dc.relation.journaltrf-
dc.source.novolpages18(2):270-283-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.