Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/5550
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorPeraza Cruz, Lidice-
dc.contributor.authorGalvizu Díaz, Katiana-
dc.contributor.authorBernardo Fuentes, Manuela Gilda-
dc.contributor.authorCruz González, Jazmín de la Caridad-
dc.contributor.authorBrooks Rodríguez, Mireya-
dc.date.accessioned2022-04-06T18:37:12Z-
dc.date.available2022-04-06T18:37:12Z-
dc.date.created2021-08-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1608-8921-
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/5550-
dc.description.abstractABSTRACT Background: Technological changes boost new possibilities for university education, it makes possible the creation of e-learning contexts, centered on the student, with the participation of the teacher as the process’s facilitator. Objective: To design a didactic proposal of educative innovation with information and communication technologies, for the simulation of a laboratory practice of the Nutrition- Metabolism subject, corresponding to the Biological Basis of Medicine discipline. Methodology: A qualitative-descriptive research was conducted from May to June 2020. The historical-logical, analytical-synthetic and inductive-deductive methods were used. Also document review, observation and brainstorm. The population was the teachers from the Basic Biomedical Sciences Department, at the Havana University of Medical Sciences, "Salvador Allende" Faculty Results: Educative innovation was proposed for the simulation of an oral glucose tolerance test, and considered the students’ formative needs also the competences to be developed. Conclusions: A didactic proposal of educative innovation was designed using the potentialities of the Moodle platform for the management in the e-learning contexts. New technologies constitute an alternative for the continuity of the teaching-learning process at the present pandemic situation.-
dc.languagees-
dc.relation.ispartofSciELO Cuba-
dc.rightsDerechos reservados-
dc.sourceGaceta Médica Espirituana,23(2):27-38-
dc.titlePropuesta didáctica de una innovación educativa con las nuevas tecnologías en las Ciencias Básicas Biomédicas-
dc.typeArticulo-
dcterms.bibliographicCitationPeraza Cruz, Lidice, Galvizu Díaz, Katiana, Bernardo Fuentes, Manuela Gilda, Cruz González, Jazmín de la Caridad, & Brooks Rodríguez, Mireya. (2021). Propuesta didáctica de una innovación educativa con las nuevas tecnologías en las Ciencias Básicas Biomédicas. Gaceta Médica Espirituana, 23(2), 27-38. Epub 02 de agosto de 2021. Recuperado en 01 de abril de 2022, de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1608-89212021000200027&lng=es&tlng=es.
dc.identifier.sinneSCI260-
dc.identifier.urlscielo.sld.cu/pdf/gme/v23n2/1608-8921-gme-23-02-27.pdf-
dc.subject.keywordsrealidad virtual-
dc.subject.keywordstecnología de la información-
dc.subject.keywordsciencias de la nutrición y educación-
dc.subject.keywordseducación a distancia y métodos-
dc.subject.keywordsinformática médica y educación-
dc.subject.keywordstecnologías de la informática y las comunicaciones-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.