Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/5548
Título : PEDAGOGÍA CRÍTICA PARA LA CONCIENCIACIÓN EN TORNO A LA DISCRIMINACIÓN DE GÉNERO Y LA EMANCIPACIÓN DE LAS CHICAS EN EDUCACIÓN FÍSICA
Autor : Hernández, Nuria Sánchez
Prat, Susanna Soler
García, Daniel Martos
Fecha de publicación : 2020
Resumen : Abstract: This study intends to shed light on critical pedagogy’s potential as a tool for raising Physical Education students’ awareness about gender inequalities. Eight football lessons were taught using cooperative learning and critical pretexts to encourage reflection. The research used ethnographic techniques. The findings show some changes on girls’ attitudinal and relational behaviour. Most of them gave up their initial conformism and started voicing their complaints and taking control of cooperative groups. These facts made us hopeful regarding the emancipatory possibilities of the proposition.
URI : http://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/5548
ISSN : 1982-8918
metadata.dc.identifier.url: https://www.scielo.br/j/mov/a/CtPXfMDr6BQDSnM65f9HK4p/?format=pdf&lang=es
metadata.dc.type: Articulo
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.