Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/5540
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorGutiérrez Rivera, Pablo-
dc.contributor.authorGómez Nocetti, Viviana-
dc.date.accessioned2022-04-06T18:36:51Z-
dc.date.available2022-04-06T18:36:51Z-
dc.date.created2020-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1688-9304-
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/5540-
dc.description.abstractAbstract: This study reports the results of a beliefs mobility experience in initial teacher training in schools in low socioeconomic contexts. Four sessions were implemented based on the Lego® SeriousPlay® (LSP) methodology with a group of four novice students plus two groups of tensioners (older students and trainers), selected through an instrument on epistemological beliefs and poverty. Discourse analysis established beliefs about vulnerable schools, students and teachers and then said beliefs positioned themselves on a gradient of ingenuity-sophistication. The results show that the first metaphors corroborate the naive beliefs in novice students, but reveal less sophistication in older students, regarding the questionnaire. The progression in the sessions shows a trajectory of intermediate sophistication in comparison to older students, but more accentuated as regards trainers, being the latter the ones who impact the most on the sophistication of beliefs.-
dc.languagees-
dc.relation.ispartofSciELO Uruguay-
dc.rightsDerechos reservados-
dc.sourceCuadernos de Investigación Educativa,11(1):103-133-
dc.titleDE LA DIVERSIÓN A LA TRANSFORMACIÓN1. Movilidad de creencias mediante metodología Lego® Serious Play®-
dc.typeArticulo-
dcterms.bibliographicCitationGutiérrez Rivera, Pablo, & Gómez Nocetti, Viviana. (2020). DE LA DIVERSIÓN A LA TRANSFORMACIÓN1. Movilidad de creencias mediante metodología Lego® Serious Play®. Cuadernos de Investigación Educativa, 11(1), 103-133. Epub 01 de junio de 2020.https://dx.doi.org/10.18861/cied.2020.11.1.2945
dc.identifier.sinneSCI250-
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.edu.uy/pdf/cie/v11n1/1688-9304-cie-11-01-103.pdf-
dc.subject.keywordscreencias-
dc.subject.keywordsequidad educativa-
dc.subject.keywordsexpectativas de profesores-
dc.subject.keywordsformación de profesores-
dc.subject.keywordsinnovación educativa-
dc.subject.keywordsjuego-
dc.subject.keywordsjuegos-
dc.subject.keywordspobreza-
dc.identifier.doi10.18861/cied.2020.11.1.2945-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.