Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/5527
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorRodríguez-Borges, Ciaddy G.-
dc.contributor.authorBowen-Quiroz, Carlos A.-
dc.contributor.authorPérez-Rodríguez, Jesús A.-
dc.contributor.authorRodríguez-Gámez, María-
dc.date.accessioned2022-04-06T18:36:51Z-
dc.date.available2022-04-06T18:36:51Z-
dc.date.created2020-12-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn0718-5006-
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/5527-
dc.description.abstractAbstract: The present research study assesses the collaborative learning capacities acquired with the knowledge integration project and the perception of industrial engineering students towards this methodology at the Technical University of Manabí (Ecuador). This is an applied quantitative exploratory research study that applied an experimental research methodology. The industrial engineering degree is classified in three levels and student perception and collaborative learning capacities are analyzed. The results show improvement in student collaborative learning capacities during the degree study. Individual responsibility is the most developed capacity and there is an overall positive student perception of the process. It is concluded that the knowledge integration project should emphasize the promotion of the least developed collaborative learning capacities.-
dc.languagees-
dc.relation.ispartofSciELO Chile-
dc.rightsDerechos reservados-
dc.sourceFormación universitaria,13(6):239-246-
dc.titleEvaluación de las capacidades de aprendizaje colaborativo adquiridas mediante el proyecto integrador de saberes-
dc.typeArticulo-
dcterms.bibliographicCitationRodríguez-Borges, Ciaddy G., Bowen-Quiroz, Carlos A., Pérez-Rodríguez, Jesús A., & Rodríguez-Gámez, María. (2020). Evaluación de las capacidades de aprendizaje colaborativo adquiridas mediante el proyecto integrador de saberes. Formación universitaria, 13(6), 239-246. https://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062020000600239
dc.identifier.sinneSCI237-
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.cl/pdf/formuniv/v13n6/0718-5006-formuniv-13-06-239.pdf-
dc.subject.keywordsaprendizaje activo-
dc.subject.keywordsaprendizaje cooperativo-
dc.subject.keywordsingeniería industrial-
dc.subject.keywordspercepción, innovación educativa-
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.