Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4381
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorHernández-Navarro, Fabiola
dc.contributor.authorCastelló, Montserrat
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:11Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:11Z-
dc.date.created2014-08
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1665-2673
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4381-
dc.description.abstractIn order to confront the challenges of the "society of knowledge," universities have implemented systems of innovation that favor the development of skills linked to critical thinking. One of them is writing in academic genres that require this kind of thinking. This work aims to identify the genres that students face, as well as the formats they use to present them. For the research we used a non-experimental, transversal, comparative relational design. The data was gathered through a survey designed ad hoc. 258 students participated from all courses of the Accounting program of the Universidad Veracruzana. The results reflect that the most common genres are exercises, essays, and methodologies. There are significant differences between the genres, according to educational level. The main format used for turning in texts is the printed format.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceInnovación educativa (México, DF), 14(65):61-80
dc.titleAnálisis de los géneros de escritura académica, de acuerdo con la percepción de los estudiantes universitarios
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationHernández-Navarro, Fabiola y Castelló, Montserrat (2014). Análisis de los géneros de escritura académica, de acuerdo con la percepción de los estudiantes universitarios.Innovación educativa (México, DF), 14(65):61-80. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732014000200005&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI95
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v14n65/v14n65a5.pdf
dc.subject.keywordsEducación superior
dc.subject.keywordsescritura académica
dc.subject.keywordsestudiantes universitarios
dc.subject.keywordsgéneros
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.