Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4380
Título : La matemática social en el desarrollo integral del alumno
Autor : Camarena Gallardo, Patricia
Fecha de publicación : 2014
Resumen : This article concisely describes, by way of an example, how the line of research known as "Social Mathematics"-with the introduction of the theory, Mathematics in a Science Context-supports a complete development of the student through the construction of integrated knowledge, social skills, and argumentative communication, as well as reflective, analytic, and critical attitudes with ethical values of respect, responsibility, and concern for the environment. All this leads to the student's ability to behave with awareness and with scientific and technological points of reference in his social life.
URI : http://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4380
ISSN : 1665-2673
metadata.dc.identifier.url: http://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v14n65/v14n65a10.pdf
metadata.dc.type: Artículo
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.