Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4361
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorLira, Yolanda
dc.contributor.authorVela Álvarez, Héctor Archivaldo
dc.contributor.authorVela Lira, Héctor Archivaldo
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:09Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:09Z-
dc.date.created2014-04
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1665-2673
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4361-
dc.description.abstractAcademic training on the subject of education for peace is to integrate education's social competencies for life within a pertinent and efficient conceptual framework - as opposed to the current faction that fights violence. This implies to perfect new personal competencies. To achieve this, the following research question has been stated: How to educate for a peace culture that generates appropriate learning atmospheres for students? The object of study was defined as "the teaching actions for a pacifist culture", and the action field included education for peace, human rights and emotional intelligence. The research was methodologically linked to the participatory socio-critic paradigm. The research was done with 36 teachers from the General Management Office of Industrial Technology Education (Dirección General de Educación Tecnológica Industrial, DGETI) of Durango, Mexico the Durango Technological Institute (Instituto Tecnológico de Durango) and the National Polytechnic Institute (Instituto Politécnico Nacional).
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceInnovación educativa (México, DF), 14(64):123-144
dc.titleLa educación para la paz como competencia docente: aportes al sistema educativo
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationLira, Yolanda; Vela Álvarez, Héctor Archivaldo y Vela Lira, Héctor Archivaldo (2014). La educación para la paz como competencia docente: aportes al sistema educativo.Innovación educativa (México, DF), 14(64):123-144. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732014000100010&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI77
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v14n64/v14n64a10.pdf
dc.subject.keywordscompetencias docentes
dc.subject.keywordsEducación para la paz
dc.subject.keywordsEducation for peace
dc.subject.keywordsemotional intelligence
dc.subject.keywordsformación para la vida
dc.subject.keywordsinteligencia emocional
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.