Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4358
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorGonzález Fernández, Natalia
dc.contributor.authorGarcía Ruiz, Rosa
dc.contributor.authorRamírez García, Antonia
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:08Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:08Z-
dc.date.created2015
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0718-0705
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4358-
dc.description.abstractUniversity education tends to create more virtual learning spaces and promotes methodologies to enhance the teaching-learning process. This work aims to demonstrate the potentials of peer tutoring, web 2.0 tools, and cooperative learning to develop knowledge and skills in college students of socio virtual environments, in different degrees of the University of Cantabria. The objectives are to learn in depth the scope of the educational innovation process proposed and to know what is the value given by students to 2.0 tools, collaborative learning, and peer tutoring. A qualitative methodology is applied to implement a virtual collaborative work and evaluate results in a Focus Group. The results show that students understand the methodological and theoretical concepts proposed and developed skills related to socio-professional self-regulation, reflective and critical thinking, knowledge, expertise and know how to be. Key categories are identified after the experiment.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO Chile
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceEstudios pedagógicos (Valdivia), 41(1):111-124
dc.titleAprendizaje cooperativo y tutoría entre iguales en entornos virtuales universitarios
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationGonzález Fernández, Natalia; García Ruiz, Rosa y Ramírez García, Antonia (2015). Aprendizaje cooperativo y tutoría entre iguales en entornos virtuales universitarios.Estudios pedagógicos (Valdivia), 41(1):111-124. Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-07052015000100007&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI74
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.cl/pdf/estped/v41n1/art07.pdf
dc.subject.keywordsaprendizaje cooperativo
dc.subject.keywordseducación superior
dc.subject.keywordsherramientas 2.0
dc.subject.keywordstutoría entre iguales
dc.subject.keywordstutoria entre pares
dc.identifier.doi10.4067/S0718-07052015000100007
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.