Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4356
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorGuzmán Droguett, María Angélica
dc.contributor.authorMaureira Cabrera, Óscar
dc.contributor.authorSánchez Guzmán, Alejandra
dc.contributor.authorVergara González, Adriana
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:08Z
dc.date.available2020-03-02T16:06:08Z
dc.date.created2015-09
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0185-2698
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4356
dc.description.abstractOne of the ongoing concerns in the national agenda in Chile is ensuring quality in higher education. In order to strengthen quality, some institutions have implemented curriculum redesign processes as a selectivity criterion and for the purpose of allocating both internal and external resources. However, it is not clear whether the intended quality standards have been reached. This work started with a content analysis focusing on a variety of academic publications regarding curriculum innovation. This generated a set of analytical-comprehensive categories that were used to research seven undergraduate curriculum redesign experiences. Among other aspects, findings suggest that -against what the official discourse claims- curriculum innovation is only implemented partially, and also implies some weaknesses, such as lack of planning and very little collaborative work.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourcePerfiles educativos, 37(149):60-73
dc.titleInnovación curricular en la educación superior: ¿Cómo se gestionan las políticas de innovación en los (re)diseños de las carreras de pregrado en Chile?
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationGuzmán Droguett, María Angélica; Maureira Cabrera, Óscar; Sánchez Guzmán, Alejandra y Vergara González, Adriana (2015). Innovación curricular en la educación superior: ¿Cómo se gestionan las políticas de innovación en los (re)diseños de las carreras de pregrado en Chile?.Perfiles educativos, 37(149):60-73. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0185-26982015000300004&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI72
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/peredu/v37n149/v37n149a4.pdf
dc.subject.keywordsdiseños curriculares
dc.subject.keywordseducación superior
dc.subject.keywordsinnovación educativa
dc.subject.keywordsinvestigación curricular
dc.subject.keywordsmodelos curriculares
dc.subject.keywordsplaneación curricular
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.