Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4356
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Guzmán Droguett, María Angélica | |
dc.contributor.author | Maureira Cabrera, Óscar | |
dc.contributor.author | Sánchez Guzmán, Alejandra | |
dc.contributor.author | Vergara González, Adriana | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T16:06:08Z | |
dc.date.available | 2020-03-02T16:06:08Z | |
dc.date.created | 2015-09 | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 0185-2698 | |
dc.identifier.uri | http://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4356 | |
dc.description.abstract | One of the ongoing concerns in the national agenda in Chile is ensuring quality in higher education. In order to strengthen quality, some institutions have implemented curriculum redesign processes as a selectivity criterion and for the purpose of allocating both internal and external resources. However, it is not clear whether the intended quality standards have been reached. This work started with a content analysis focusing on a variety of academic publications regarding curriculum innovation. This generated a set of analytical-comprehensive categories that were used to research seven undergraduate curriculum redesign experiences. Among other aspects, findings suggest that -against what the official discourse claims- curriculum innovation is only implemented partially, and also implies some weaknesses, such as lack of planning and very little collaborative work. | |
dc.language | es | |
dc.relation.ispartof | SciELO México | |
dc.rights | Derechos reservados | |
dc.source | Perfiles educativos, 37(149):60-73 | |
dc.title | Innovación curricular en la educación superior: ¿Cómo se gestionan las políticas de innovación en los (re)diseños de las carreras de pregrado en Chile? | |
dc.type | Artículo | |
dcterms.bibliographicCitation | Guzmán Droguett, María Angélica; Maureira Cabrera, Óscar; Sánchez Guzmán, Alejandra y Vergara González, Adriana (2015). Innovación curricular en la educación superior: ¿Cómo se gestionan las políticas de innovación en los (re)diseños de las carreras de pregrado en Chile?.Perfiles educativos, 37(149):60-73. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0185-26982015000300004&lang=pt | |
dc.identifier.sinne | SCI72 | |
dc.identifier.url | http://www.scielo.org.mx/pdf/peredu/v37n149/v37n149a4.pdf | |
dc.subject.keywords | diseños curriculares | |
dc.subject.keywords | educación superior | |
dc.subject.keywords | innovación educativa | |
dc.subject.keywords | investigación curricular | |
dc.subject.keywords | modelos curriculares | |
dc.subject.keywords | planeación curricular | |
Aparece en las colecciones: | Artículos científicos y académicos |
Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.