Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4344
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorGallardo Córdova, Katherina Edith
dc.contributor.authorValdés Lozano, Dora Elvia
dc.contributor.authorÁlvarez Cardona, Numar
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:07Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:07Z-
dc.date.created2015-08
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1665-2673
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4344-
dc.description.abstractThis study discusses the perception of Mexican instructors who work in different educational levels, in relation to learning evaluation practices analyzed in the context of international standards established by the Joint Committee on Standards for Educational Evaluation (JCSEE). The practices were classified by four established standards: ethics, utility, feasibility and precision. A total of 90 instructors from public and private institutions participated in this exploratory study. A survey with 29 questions was implemented. The results allow us to infer that even when the majority of evaluation practices adhere to the established standards, there are still certain areas of opportunity, especially with regards to ethics and precision, topics that would be convenient to continue investigating. Additionally, a series of questions is proposed that expands the horizon towards further studies in the discipline and some suggestions are made for future studies in this line of research.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceInnovación educativa (México, DF), 15(68):117-133
dc.titleLas prácticas de evaluación del aprendizaje en relación con los estándares internacionales: un estudio exploratorio
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationGallardo Córdova, Katherina Edith; Valdés Lozano, Dora Elvia y Álvarez Cardona, Numar (2015). Las prácticas de evaluación del aprendizaje en relación con los estándares internacionales: un estudio exploratorio.Innovación educativa (México, DF), 15(68):117-133. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732015000200008&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI61
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v15n68/v15n68a8.pdf
dc.subject.keywordsEstándares en evaluación
dc.subject.keywordsética
dc.subject.keywordsevaluación del aprendizaje
dc.subject.keywordsfactibilidad
dc.subject.keywordsprecisión
dc.subject.keywordsutilidad
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.