Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4335
Título : Comunidades de práctica e innovación: aprender a emprender en el área de Bibliotecología y Ciencias de la Documentación
Autor : Arquero Avilés, Rosario
Marco Cuenca, Gonzalo
Cobo Serrano, Silvia
Ramos Simón, L. Fernando
Fecha de publicación : 2014
Resumen : This study aims to provide guidelines for designing, creating and developing a Community of Practice (CoP) in the area Library and Documentation Science. Such a CoP offers the potential of bringing together persons with shared interests and objectives who can reap real benefits through the generation of shared knowledge. The paper presents a case study involving an educational project with master degree candidates in the Documentation, Libraries and Archives Management of the Faculty of the Documentary Science of the Universidad Complutense de Madrid (Spain). This case provides a view of the effective use of CoP, which constitutes a scenario or network for exchange of shared knowledge, while underpinning educational learning and promoting the culture of innovation and enterprise among the members of the community.
URI : http://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4335
ISSN : 0187-358X
metadata.dc.identifier.url: http://www.scielo.org.mx/pdf/ib/v28n63/v28n63a8.pdf
metadata.dc.type: Artículo
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.