Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4331
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorHinojosa-Pareja, Eva Francisca
dc.contributor.authorArenas-Ortiz, María
dc.contributor.authorLópez-López, Mª Carmen
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:05Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:05Z-
dc.date.created2014-12
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1405-1435
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4331-
dc.description.abstractThe Earth Charter arises as a civil society initiative in 2000. From the beginning, it is endorsed by institutions and international organizations like UNESCO, which supported its contents in 2003, and incorporated it as an educational tool in international projects, such as "Decade of Education for Sustainable Development (2005-2014)" promoted by UN. This article explores international experiences that resort to the Earth Charter as an element of innovation in the field of compulsory education (Nursery, Primary and Secondary). A decade after publication of the Earth Charter, and through content analysis of these experiences, we aim to analyze the trajectory, the level of commitment assumed by the educational field and promote dialogue and the gradual awareness about Earth Charter and its relevance for education.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceConvergencia, 21(66):65-92
dc.titleLa Carta de la Tierra en educación obligatoria desde una perspectiva internacional
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationHinojosa-Pareja, Eva Francisca; Arenas-Ortiz, María y López-López, Mª Carmen (2014). La Carta de la Tierra en educación obligatoria desde una perspectiva internacional.Convergencia, 21(66):65-92. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1405-14352014000300003&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI49
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/conver/v21n66/v21n66a3.pdf
dc.subject.keywordsCarta de la Tierra
dc.subject.keywordsconciencia ambiental
dc.subject.keywordsecopedagogía
dc.subject.keywordseducación obligatoria
dc.subject.keywordsinnovación educativa
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.