Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4328
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Soto, Jorge E. | |
dc.contributor.author | Figueroa, Ignacio | |
dc.contributor.author | Yáñez-Urbina, Cristopher | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T16:06:05Z | |
dc.date.available | 2020-03-02T16:06:05Z | |
dc.date.created | 2017 | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 0718-7378 | |
dc.identifier.uri | http://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4328 | |
dc.description.abstract | This paper presents an experience of counseling in a group of schools from the Metropolitan Region of Chile for the design and implementation of an inclusive development plan, based on the proposal of the Index for Inclusion. This plan sought to identify and address barriers to inclusion, detected by the collective with the support of an external consultant called critical friend. The article points out in the understanding of this role, as an important piece of a collaborative counseling strategy. This study use a case study design with qualitative analysis, in order to identify the several positions and strategies deployed by these advisors, based on the identification of two central axes: control/autonomy and reflexive/instrumental focuses. The results problematize about the conditions, implications and challenges for collaborative counseling work, from an inclusive approach in the context of municipal education in Chile. | |
dc.language | es | |
dc.relation.ispartof | SciELO Chile | |
dc.rights | Derechos reservados | |
dc.source | Revista latinoamericana de educación inclusiva, 11(1):245-264 | |
dc.title | Asesoramiento Colaborativo en Escuelas Municipales: Posicionamientos y Desafíos del Rol de Amigo Crítico en un Proyecto de Desarrollo Escolar Inclusivo | |
dc.type | Artículo | |
dcterms.bibliographicCitation | Soto, Jorge E; Figueroa, Ignacio y Yáñez-Urbina, Cristopher (2017). Asesoramiento Colaborativo en Escuelas Municipales: Posicionamientos y Desafíos del Rol de Amigo Crítico en un Proyecto de Desarrollo Escolar Inclusivo.Revista latinoamericana de educación inclusiva, 11(1):245-264. Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-73782017000100015&lang=pt | |
dc.identifier.sinne | SCI46 | |
dc.identifier.url | http://www.scielo.cl/pdf/rlei/v11n1/art15.pdf | |
dc.subject.keywords | aproximación participativa | |
dc.subject.keywords | asesoramiento | |
dc.subject.keywords | asistencia escolar | |
dc.subject.keywords | innovación educativa | |
Aparece en las colecciones: | Artículos científicos y académicos |
Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.