Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4324
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorRíos, Daniel
dc.contributor.authorVillalobos, Paula
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:04Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:04Z-
dc.date.created2016
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0718-0705
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4324-
dc.description.abstractThis article shows a study which, firstly, attempts to reveal the achievements of four public high-schools receiving technical consultancy from the perception of school actors, three years after the assistance took place. Secondly, it includes the monitoring made a year later to the institution presenting improvement sustainability. This is a qualitative study which used interviews and focus groups with teachers and directive teams. Results show that institutions showing a sustainable improvement had directive leadership, autonomy, systematization of work, positive work environment and collaborative work as the key of their success. The lack of resources, the negative work environment, the indifference of leadership succession, the lack of commitment with the proposal, and the negative expectation on the students represented hinders for a sustainable improvement.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO Chile
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceEstudios pedagógicos (Valdivia), 42(2):315-330
dc.titleMejora educativa a partir de asesoría externa: el complejo camino hacia la sostenibilidad
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationRíos, Daniel y Villalobos, Paula (2016). Mejora educativa a partir de asesoría externa: el complejo camino hacia la sostenibilidad.Estudios pedagógicos (Valdivia), 42(2):315-330. Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-07052016000200018&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI42
dc.identifier.urlhttps://scielo.conicyt.cl/pdf/estped/v42n2/art18.pdf
dc.subject.keywordsasesoría externa
dc.subject.keywordscondiciones institucionales
dc.subject.keywordsinnovación educativa
dc.subject.keywordsmejora educativa
dc.subject.keywordssostenibilidad
dc.identifier.doi10.4067/S0718-07052016000200018
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.