Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4323
Título : Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) a través del m-learning para el abordaje de casos clínicos. Una propuesta innovadora en educación médica
Autor : Chávez Saavedra, Gerardo
González Sandoval, Beatriz Verónica
Hidalgo Valadez, Carlos
Fecha de publicación : 2016
Resumen : Abstract: At present the use of m-learning in medical education represents an alternative in process of integration. The advantages of the Problem Based Learning are demonstrated and its implementation through mobile devices gives new learning proposals. This study combines both elements in the presentation, discussion and solving a real and live clinical case from a hospital by students remotely, through the Periscope® application. The results demonstrated it is possible reach the objectives of the Problem Based Learning integrating it with the m-learning, potentiating its advantages exceeding the barrier of distance. Also it had high acceptance among the students and it generated proposal of improvement.
URI : http://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4323
ISSN : 1665-2673
metadata.dc.identifier.url: http://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v16n72/1665-2673-ie-16-72-00095.pdf
metadata.dc.type: Artículo
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.