Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4322
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorLamas, Macarena
dc.contributor.authorLalueza, José-Luis
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:04Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:04Z-
dc.date.created2016
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0718-0705
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4322-
dc.description.abstractThe paper reports on a longitudinal action research project in which a team of university-based researchers work with low-income, minority, and immigrant children to improve academic skills through technology-based activities. Our focus is on the response of the school system to innovations that disturb the status quo. We work within a theoretical framework constructed from systems theory and cultural-historical activity theory. We discovered that the innovation resulted in the emergence of contradictions between classroom activities and norms established within the conventional goals of the schools. These prompted collective responses by school personnel to resolve contradictions and develop new roles and pedagogical practices.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO Chile
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceEstudios pedagógicos (Valdivia), 42(3):243-258
dc.titleInnovar en el aula: Contradicciones entre nuevas herramientas y viejos roles como medio para trasformar la práctica
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationLamas, Macarena y Lalueza, José-Luis (2016). Innovar en el aula: Contradicciones entre nuevas herramientas y viejos roles como medio para trasformar la práctica.Estudios pedagógicos (Valdivia), 42(3):243-258. Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-07052016000400013&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI40
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.cl/pdf/estped/v42n3/art13.pdf
dc.subject.keywordscambio de rol
dc.subject.keywordscontradicciones
dc.subject.keywordsinnovación escolar
dc.subject.keywordspráctica de maestros
dc.subject.keywordssistema de actividad
dc.identifier.doi10.4067/S0718-07052016000400013
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.