Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4315
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorRíos Valdés, Evelyn
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:03Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:03Z-
dc.date.created2015
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0718-0705
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4315-
dc.description.abstractThis article is written as a result of the final project in the Masters of Motor Activity and Education at University of Barcelona. The aim of this work is to discuss the importance of capoeira as a pedagogical tool for social inclusion at school, specifically in the subject of Physical Education. Precedent bibliography has been reviewed to create a teaching unit for the professional practice of 100 hours at General Prim School in Barcelona. While planning the teaching unit, the goal was to focus in two specific subjects, the choice of the subjects was done taking into account the Physical Education Planning in Catalunya, the subjects chosen are creativity and physical expression. At the end of a deep analysis of the results registered in the time spent with the kids, I created a project of teaching innovation based on a methodological progression of capoeira.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO Chile
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceEstudios pedagógicos (Valdivia), 41(especial):193-212
dc.titleLa capoeira como herramienta de inclusión social e innovación educativa: Una propuesta para la asignatura de Educación Física
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationRíos Valdés, Evelyn (2015). La capoeira como herramienta de inclusión social e innovación educativa: Una propuesta para la asignatura de Educación Física.Estudios pedagógicos (Valdivia), 41(especial):193-212. Disponible en: http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-07052015000300013&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI34
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.cl/pdf/estped/v41nespecial/art13.pdf
dc.subject.keywordscapoeira
dc.subject.keywordscreatividad
dc.subject.keywordseducación física
dc.subject.keywordsexpresión
dc.subject.keywordsinclusión social
dc.subject.keywordsinnovación educativa
dc.identifier.doi10.4067/S0718-07052015000300013
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.