Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4312
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorTraver-Martí, Juan Andrés
dc.contributor.authorFerrández-Berrueco, Reina
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:03Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:03Z-
dc.date.created2016-03
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0185-2698
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4312-
dc.description.abstractAbstract: The aim of this paper is to construct a questionnaire to evaluate the attitudes of students and faculty with regard to educational innovation in the university (QUACINE). Its design and development was based on Fishbein and Ajzen's theory of reasoned action as a model of attitudinal analysis, and the use of Likert scales as a measuring tool. The questionnaire was administered to two groups of faculty and students at the Universitat Jaume I of Castellón (Spain). The results obtained in the validation process generated an attitudinal scale with high levels of reliability, content and construct validity for both groups. We believe that these technical characteristics allow the use of the QUACINE to measure these attitudes in processes of change and improvement of educational processes in higher education.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourcePerfiles educativos, 38(151):86-103
dc.titleConstrucción y validación de un cuestionario de actitudes hacia la innovación educativa en la universidad
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationTraver-Martí, Juan Andrés y Ferrández-Berrueco, Reina (2016). Construcción y validación de un cuestionario de actitudes hacia la innovación educativa en la universidad.Perfiles educativos, 38(151):86-103. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0185-26982016000100086&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI31
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/peredu/v38n151/0185-2698-peredu-38-151-00086.pdf
dc.subject.keywordsActitudes del estudiante
dc.subject.keywordsActitudes del profesor
dc.subject.keywordsCambio educacional
dc.subject.keywordsEducación superior
dc.subject.keywordsInnovaciones educativas
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.