Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4310
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorÁvila Meléndez, Luis Arturo
dc.contributor.authorHernández Ruiz, Amayrany Karina
dc.contributor.authorEcheverría González, María del Rocío
dc.contributor.authorZambrano Romero, Alfonso
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:03Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:03Z-
dc.date.created2016-08
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1665-2673
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4310-
dc.description.abstractAbstract: The collaboration between researchers and instructors to develop a basic education program that attends to a highly vulnerable population enabled the pinpointing of the role of formally assigned accompaniment to pedagogical advisers within the Mexican education system. We adapted a modality of participative action research to the conditions of the basic education program we recorded class sessions and analyzed, along with the instructors, specific moments to stimulate reflection about the achievement of an innovation goal. The collaboration was organized in such a way that some typical tensions of this type of action research were effectively resolved, and the results clearly demonstrated that this kind of research can lead to greater benefits for instructor development and the functions of pedagogical advisers. The research identifies the resources and mechanisms that the Mexican education system needs to modify in order to achieve instructor accompaniment and development that deliver long-lasting results through the personnel dedicated to this task.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceInnovación educativa (México, DF), 16(71):111-132
dc.titleEl acompañamiento a docentes de educación básica para niños jornaleros migrantes y desarrollo docente
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationÁvila Meléndez, Luis Arturo; Hernández Ruiz, Amayrany Karina; Echeverría González, María del Rocío y Zambrano Romero, Alfonso (2016). El acompañamiento a docentes de educación básica para niños jornaleros migrantes y desarrollo docente.Innovación educativa (México, DF), 16(71):111-132. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732016000200111&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI3
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v16n71/1665-2673-ie-16-71-00111.pdf
dc.subject.keywordsCambio educacional
dc.subject.keywordsenseñanza por proyectos
dc.subject.keywordsformación docente
dc.subject.keywordsinvestigación acción
dc.subject.keywordsmigración
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.