Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4301
Título : Innovación y experiencias creativas de matemática educativa en escuelas secundarias desde la pedagogía del malabarismo
Autor : Gutiérrez Sandoval, Pavel Roel
Cervantes Holguín, Evangelina
Gutiérrez Sandoval, Iskra Rosalía
Fecha de publicación : 2019
Resumen : Abstract: The training in juggling lasted six months, using the Rehoruli method (group 1) and Ingalese (group 2) with 47 high school adolescents and two control groups without training were maintained. Both experimental groups had better results than the control groups in the final grading of math class and in the performance of tasks involving mental rotation and identification of vertices, sides and flat faces in three-dimensional figures. In addition, the Juggling Lab implementation improved the identification and execution of observed numerical patterns.
URI : http://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4301
ISSN : 2448-8550
metadata.dc.identifier.url: http://www.scielo.org.mx/pdf/ierediech/v10n18/2448-8550-ierediech-10-18-65.pdf
metadata.dc.type: Artículo
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.