Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4300
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorRascón-Gómez, María-Teresa
dc.contributor.authorCabello-Fernández-Delgado, Florencio
dc.contributor.authorAlvarado-Jódar, Alejandro
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:02Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:02Z-
dc.date.created2019
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2007-2872
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4300-
dc.description.abstractAbstract: The Educational Innovation Project “Multimedia views on resilience and education”, developed in the academic year 2015/2016 at the University of Malaga (Spain), arises in the context of the economic crisis that our country has been suffering since 2008 and which is especially affecting children, reaching unsustainable levels of risk of poverty and social exclusion in this population. This educational and communicative initiative, with an unequivocal dialectic, dialogical and democratizing accent, brings together teachers from the fields of education, communication and psychology, students from the grades of Social Education, Advertising and Public Relations and Audiovisual Communication, together with social entities as well with the aim of producing a series of multimedia videos (spot, corporate and web) and a short documentary film in order to make known and reflect on the processes of social exclusion and resilience of Malaga’s children.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceRevista iberoamericana de educación superior, 10(28): 157-169
dc.titleMiradas multimedia sobre resiliencia y educación: innovación educomunicativa para la resiliencia de la infancia en riesgo social
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationRascón-Gómez, María-Teresa; Cabello-Fernández-Delgado, Florencio y Alvarado-Jódar, Alejandro (2019). Miradas multimedia sobre resiliencia y educación: innovación educomunicativa para la resiliencia de la infancia en riesgo social. Revista iberoamericana de educación superior, 10(28): 157-169. Disponible en:http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2007-28722019000200157&lang=es
dc.identifier.sinneSCI217
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ries/v10n28/2007-2872-ries-10-28-157.pdf
dc.subject.keywordsinnovación educativa
dc.subject.keywordsEspaña
dc.subject.keywordsinfancia
dc.subject.keywordsresiliencia
dc.subject.keywordsmateriales multimedia
dc.subject.keywordspobreza
dc.identifier.doi10.22201/iisue.20072872e.2019.28.434
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.