Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4291
Registro completo de metadatos
Campo DC | Valor | Lengua/Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pérez-Castro, Judith | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T16:06:01Z | - |
dc.date.available | 2020-03-02T16:06:01Z | - |
dc.date.created | 2019-04 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 1665-2673 | |
dc.identifier.uri | http://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4291 | - |
dc.description.abstract | Abstract We discuss the results of a research carried out with a group of university students with disabilities, from two public universities. We mainly focus on the subjects’ perspective regarding institutional policies and strategies for inclusion, considering three moments: entrance, permanence, and graduation. According to the interviewees, the main barriers are faced during permanence and graduation. For the first, the most common were: the amount of courses included in the syllabus, the schedule, and the availability of spaces to enroll in the courses. Regarding classes, the students highlighted: the content of the programs and the organization of learning activities. Finally, for graduation, the barriers are related to the requirements to complete syllabus credits and the options for graduation. | |
dc.language | es | |
dc.relation.ispartof | SciELO México | |
dc.rights | Derechos reservados | |
dc.source | Innovación educativa (México, DF), 19(79): 145-170 | |
dc.title | La inclusión de los estudiantes con discapacidad en dos universidades públicas mexicanas | |
dc.type | Artículo | |
dcterms.bibliographicCitation | Pérez-Castro, Judith (2019). La inclusión de los estudiantes con discapacidad en dos universidades públicas mexicanas. Innovación educativa (México, DF), 19(79): 145-170. Disponible en:http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732019000100145&lang=es | |
dc.identifier.sinne | SCI209 | |
dc.identifier.url | http://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v19n79/1665-2673-ie-19-79-145.pdf | |
dc.subject.keywords | educación superior | |
dc.subject.keywords | Inclusión | |
dc.subject.keywords | personas con discapacidad | |
dc.subject.keywords | políticas educativas | |
dc.subject.keywords | sector universitario | |
Aparece en las colecciones: | Artículos científicos y académicos |
Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.