Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4291
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorPérez-Castro, Judith
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:01Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:01Z-
dc.date.created2019-04
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1665-2673
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4291-
dc.description.abstractAbstract We discuss the results of a research carried out with a group of university students with disabilities, from two public universities. We mainly focus on the subjects’ perspective regarding institutional policies and strategies for inclusion, considering three moments: entrance, permanence, and graduation. According to the interviewees, the main barriers are faced during permanence and graduation. For the first, the most common were: the amount of courses included in the syllabus, the schedule, and the availability of spaces to enroll in the courses. Regarding classes, the students highlighted: the content of the programs and the organization of learning activities. Finally, for graduation, the barriers are related to the requirements to complete syllabus credits and the options for graduation.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceInnovación educativa (México, DF), 19(79): 145-170
dc.titleLa inclusión de los estudiantes con discapacidad en dos universidades públicas mexicanas
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationPérez-Castro, Judith (2019). La inclusión de los estudiantes con discapacidad en dos universidades públicas mexicanas. Innovación educativa (México, DF), 19(79): 145-170. Disponible en:http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732019000100145&lang=es
dc.identifier.sinneSCI209
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v19n79/1665-2673-ie-19-79-145.pdf
dc.subject.keywordseducación superior
dc.subject.keywordsInclusión
dc.subject.keywordspersonas con discapacidad
dc.subject.keywordspolíticas educativas
dc.subject.keywordssector universitario
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.