Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4283
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorCruz-Rojas, Gilbert Andrés
dc.contributor.authorMolina-Blandón, Manuel Alejandro
dc.contributor.authorValdiri-Vinasco, Verónica
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:00Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:00Z-
dc.date.created2019-06
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2027-8306
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4283-
dc.description.abstractAbstract This article presents the results obtained in the first cycle of the Technological Surveillance project for Educational Innovation, carried out at the Universidad del Valle, based on an adaptation of the methodology proposed in the Spanish Experimental Standard UNE 166006 R + D + i Management: Technological Surveillance System. This methodological development, consisting of three phases: planning, monitoring and value construction, allowed to recognize the difficulties that teachers and students of the university have in the use of databases and learning management platforms, despite their importance as elements central to strengthen scientific production and educational quality. The results of this cycle allowed, in addition, to propose training and technological solutions that meet these needs, seeking to improve the integration of ICT and promote Educational Innovation.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO Colombia
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceRevista de Investigación, Desarrollo e Innovación, 9(2): 303-317
dc.titleVigilancia tecnológica para la innovación educativa en el uso de bases de datos y plataformas de gestión de aprendizaje en la universidad del Valle, Colombia
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationCruz-Rojas, Gilbert Andrés; Molina-Blandón, Manuel Alejandro y Valdiri-Vinasco, Verónica (2019). Vigilancia tecnológica para la innovación educativa en el uso de bases de datos y plataformas de gestión de aprendizaje en la universidad del Valle, Colombia. Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación, 9(2): 303-317. Disponible en:http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2027-83062019000100303&lang=es
dc.identifier.sinneSCI201
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.co/pdf/ridi/v9n2/2389-9417-ridi-9-02-303.pdf
dc.subject.keywordseducación superior
dc.subject.keywordsinnovación educativa
dc.subject.keywordstecnología de la información
dc.subject.keywordsvigilancia tecnológica
dc.identifier.doi10.19053/20278306.v9.n2.2019.9175
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.