Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4282
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorPérez Ramírez, Fabián Alonso
dc.contributor.authorPalacio Ríos, Lizeth
dc.contributor.authorHernández Zuluaga, Germán Darío
dc.date.accessioned2020-03-02T16:06:00Z-
dc.date.available2020-03-02T16:06:00Z-
dc.date.created2016-07
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1657-8031
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4282-
dc.description.abstractThe components of a critical curriculum in philosophy, ethics, and religion, are considered, on the basis of a reflective approach to didactics and the curriculum. The results allowed to unveil three trends in curriculum designs: historicist, standardized and problematic, which guide the educational practices in Humanisms. Likewise, significant pedagogical experiences such as philosophical dissertation, public speaking meetings, the philosophy intercollegiate forum, the use of information and communication technologies applied to the ethical and religious education, are highlighted, all of which are associated with various didactic approaches.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO Colômbia
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceEl Ágora U.S.B., 16(2):571-590
dc.titleConsideraciones para la construcción crítica del curriculum y la didáctica en los humanismos
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationPérez Ramírez, Fabián Alonso; Palacio Ríos, Lizeth y Hernández Zuluaga, Germán Darío (2016). Consideraciones para la construcción crítica del curriculum y la didáctica en los humanismos.El Ágora U.S.B., 16(2):571-590. Disponible en: http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1657-80312016000200012&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI20
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.co/pdf/agor/v16n2/v16n2a12.pdf
dc.subject.keywordscurrículum crítico octagonal
dc.subject.keywordsDidáctica crítica
dc.subject.keywordsMesa de Humanismos
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.