Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4282
Título : | Consideraciones para la construcción crítica del curriculum y la didáctica en los humanismos |
Autor : | Pérez Ramírez, Fabián Alonso Palacio Ríos, Lizeth Hernández Zuluaga, Germán Darío |
Fecha de publicación : | 2016 |
Resumen : | The components of a critical curriculum in philosophy, ethics, and religion, are considered, on the basis of a reflective approach to didactics and the curriculum. The results allowed to unveil three trends in curriculum designs: historicist, standardized and problematic, which guide the educational practices in Humanisms. Likewise, significant pedagogical experiences such as philosophical dissertation, public speaking meetings, the philosophy intercollegiate forum, the use of information and communication technologies applied to the ethical and religious education, are highlighted, all of which are associated with various didactic approaches. |
URI : | http://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4282 |
ISSN : | 1657-8031 |
metadata.dc.identifier.url: | http://www.scielo.org.co/pdf/agor/v16n2/v16n2a12.pdf |
metadata.dc.type: | Artículo |
Aparece en las colecciones: | Artículos científicos y académicos |
Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.
Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.