Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4253
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorChávez Rojas, Jorge
dc.contributor.authorFauré Niñoles, Jaime Ignacio
dc.contributor.authorCereceda, Trinidad
dc.date.accessioned2020-03-02T16:05:57Z-
dc.date.available2020-03-02T16:05:57Z-
dc.date.created2018-04
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1665-2673
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4253-
dc.description.abstractAbstract: Evaluation is a complex and particularly relevant exercise for the practice of teaching in higher education. Currently, there are few studies that analyze how these activities are organized. This paper analyzes the format of an educational practice aimed at the teaching and learning of evaluation. To this end, we analyzed an audiovisual recording of a course on evaluation given to university instructors. The results indicate the presence of two relevant moments in this process. The first is associated with the preparation of the evaluation, characterized by communication centered on the contents, process and value of each task; and the second is characterized by communication centered on correction and feedback. Both moments shape communication situations whose main objective is to redirect the learning process, which seems to use a central aspect of evaluation processes.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceInnovación educativa (México, DF), 18(76):91-104
dc.titleLa enseñanza de la evaluación en docentes universitarios desde una perspectiva sociocultural: un estudio de caso
dc.typeArticulo
dcterms.bibliographicCitationChávez Rojas, Jorge; Fauré Niñoles, Jaime Ignacio y Cereceda, Trinidad (2018). La enseñanza de la evaluación en docentes universitarios desde una perspectiva sociocultural: un estudio de caso.Innovación educativa (México, DF), 18(76):91-104. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732018000100091&lang=es
dc.identifier.sinneSCI175
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v18n76/1665-2673-ie-18-76-91.pdf
dc.subject.keywordsenseñanza y formación;
dc.subject.keywordsevaluación formativa;
dc.subject.keywordspráctica pedagógica;
dc.subject.keywordsPsicología de la educación;
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.