Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4247
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorRuiz-Macías, Edelmira
dc.contributor.authorDuarte, Julio Enrique
dc.date.accessioned2020-03-02T16:05:56Z-
dc.date.available2020-03-02T16:05:56Z-
dc.date.created2018-06
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2027-8306
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4247-
dc.description.abstractAbstract This paper shows the design of a computerized educational material for the teaching of oscillations and waves, aimed to high school students. It is carried out with 27 students of eleventh grade of the Institucion Técnica Educativa Valentin Garcia de Labranzagrande, Boyacá. The technological tool was designed having in mind the socio-demographic characteristics of the population, access to technology and the ability to use it. Furthermore, students learning styles were considered as a basic input to develop an appropriate material to their context. The design is based on the methodology proposed by Galvis Panqueva for the development of software, getting as a result a multimodal tool, in which different activities that focus on learning styles are presented. The proposed material includes a main menu with six themes, which incorporate activities and information related to the natural sciences subject, emphasizing on oscillations and waves topics.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO Colombia
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceRevista de Investigación, Desarrollo e Innovación, 8(2):295-309
dc.titleDiseño de un material didáctico computarizado para la enseñanza de Oscilaciones y Ondas, a partir del estilo de aprendizaje de los estudiantes
dc.typeArticulo
dcterms.bibliographicCitationRuiz-Macías, Edelmira y Duarte, Julio Enrique (2018). Diseño de un material didáctico computarizado para la enseñanza de Oscilaciones y Ondas, a partir del estilo de aprendizaje de los estudiantes.Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación, 8(2):295-309. Disponible en: http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2027-83062018000100295&lang=es
dc.identifier.sinneSCI170
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.co/pdf/ridi/v8n2/2027-8306-ridi-8-02-00295.pdf
dc.subject.keywordsaprendizaje significativo;
dc.subject.keywordsestilos de aprendizaje;
dc.subject.keywordsmateriales educativos computarizados;
dc.subject.keywordsoscilaciones y ondas;
dc.identifier.doi10.19053/20278306.v8.n2.2018.7966
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.