Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4224
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorPintassilgo, Joaquim
dc.date.accessioned2020-03-02T16:05:54Z
dc.date.available2020-03-02T16:05:54Z
dc.date.created2018-12
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0122-8803
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4224
dc.description.abstractAbstract In this paper we propose to develop a critical reflection on the trajectory of the Escuela Nueva in Portugal, considering its roots and metamorphosis. We try to minimize the underlying dichotomous rhetoric in the Escuela Nueva's discourse and systematize and analyze the main ideas included in its project. We also intend to reflect on the Escuela Nueva's legacy, in reference to the set of ideas and beliefs that have become part of what we call a "progressive educational tradition". We analyze to this effect, a range of texts produced by important Portuguese educators in the first decades of the twentieth century.
dc.languagept
dc.relation.ispartofSciELO Colombia
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceHistoria Caribe, 13(33):49-82
dc.titleA Educação Nova Em Portugal: Construção De Uma "Tradição De Inovação"
dc.title.alternativeLa Escuela Nueva en Portugal: construcción de una “tradición de innovación”
dc.typeArticulo
dcterms.bibliographicCitationPintassilgo, Joaquim (2018). A Educação Nova Em Portugal: Construção De Uma "Tradição De Inovação".Historia Caribe, 13(33):49-82. Disponible en: http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0122-88032018000200049&lang=es
dc.identifier.sinneSCI149
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.co/pdf/hisca/v13n33/0122-8803-hisca-13-33-49.pdf
dc.subject.keywords"tradición de innovación"
dc.subject.keywordsescuela Nueva
dc.subject.keywordsinnovación
dc.subject.keywordstradición
dc.identifier.doi10.15648/hc.33.2018.4
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.