Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4212
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorSevilla Santo, Dora Esperanza
dc.contributor.authorMartín Pavón, Mario José
dc.contributor.authorJenaro Río, Cristina
dc.date.accessioned2020-03-02T16:05:53Z
dc.date.available2020-03-02T16:05:53Z
dc.date.created2018-12
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1665-2673
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4212
dc.description.abstractAbstract A key figure in the manifestation of inclusive education is the instructor. For this reason, the objective of this article is to analyze the attitude of instructors towards inclusive education. To this end, we analyzed a sample of instructors at the pre-school, primary and upper secondary levels at public schools in Mérida, Yucatán, Mexico. They responded to a survey aimed at identifying their attitudes towards the inclusion of people with special educational needs. One of the main results was that the attitude of instructors was negative towards inclusive education, but it became more positive when referring to students with special educational needs. Additionally, we found that the age, sex, field of initial training and educational level where the instructor works are factors that influence his or her attitude.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceInnovación educativa (México, DF), 18(78):115-141
dc.titleActitud del docente hacia la educación inclusiva y hacia los estudiantes con necesidades educativas especiales
dc.typeArticulo
dcterms.bibliographicCitationSevilla Santo, Dora Esperanza; Martín Pavón, Mario José y Jenaro Río, Cristina (2018). Actitud del docente hacia la educación inclusiva y hacia los estudiantes con necesidades educativas especiales.Innovación educativa (México, DF), 18(78):115-141. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732018000300115&lang=es
dc.identifier.sinneSCI138
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v18n78/1665-2673-ie-18-78-115.pdf
dc.subject.keywordsActitudes del profesor
dc.subject.keywordsatención a la diversidad
dc.subject.keywordseducación inclusiva
dc.subject.keywordsestudiantes
dc.subject.keywordsnecesidades educativas especiales
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.