Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4211
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMariscal Vega, Sara
dc.date.accessioned2020-03-02T16:05:53Z-
dc.date.available2020-03-02T16:05:53Z-
dc.date.created2018-12
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1665-2673
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4211-
dc.description.abstractAbstract This paper presents an analysis of the relationships between inclusive peace education and critical thinking as a main element for the achievement of the objectives of a pluralist school. In this context, we present the program of Philosophy for Children as a tool to promote thinking centered on care (in terms of caring for the other) and critique. In this way, inclusive reasoning is supported as a conceptual ideal in peace education, based on the circumstantial conception of human life and conflicts. To this end, philosophy for children is represented as an active rather than a passive methodology, in terms of conflict resolution and knowledge transfer. In conclusion, we recommend tools for peace culture such as active listening and lateral thinking.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceInnovación educativa (México, DF), 18(78):55-71
dc.titleEducación para la paz y razón inclusiva. El pensamiento crítico en la filosofía para niños
dc.typeArticulo
dcterms.bibliographicCitationMariscal Vega, Sara (2018). Educación para la paz y razón inclusiva. El pensamiento crítico en la filosofía para niños.Innovación educativa (México, DF), 18(78):55-71. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732018000300055&lang=es
dc.identifier.sinneSCI137
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v18n78/1665-2673-ie-18-78-55.pdf
dc.subject.keywordsCreatividad;
dc.subject.keywordscrítica;
dc.subject.keywordscultura de paz;
dc.subject.keywordsfilosofía para niños;
dc.subject.keywordsotredad;
dc.subject.keywordsrazón inclusiva
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.