Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4207
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorDe Zan, Silvia Margarita del Valle
dc.contributor.authorJure, Virginia María
dc.contributor.authorRodríguez, María Cecilia
dc.contributor.authorDigión, Marisa Angélica
dc.contributor.authorMaldonado, María Graciela
dc.date.accessioned2020-03-02T16:05:52Z
dc.date.available2020-03-02T16:05:52Z
dc.date.created2016-06
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1668-8104
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4207
dc.description.abstractThis article aims at reporting the results obtained in one of the planned activities under the research project named "Implementation of Virtual Classrooms at the Economic Sciences Faculty, National University of Jujuy: Feasibility and Suitability", which was approved and financed by the aforementioned institution. The need to know about teachers' attitude, in that academic unit, regarding the use of digital technologies particularly within the educational context was raised. As a starting point a survey was carried out among them The results obtained showed the teachers' favourable disposition as regards the use of Communication and Information Technologies as part of the educational process as well as their willingness to receive training in the subject aiming at the improvement of pedagogical interventions. The data obtained enabled us to establish the statistical ratio between the above-mentioned analysis category and the age, the position, as well as the generation the surveyed professors belong to
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO Argentina
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceCuadernos de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Jujuy, (50):121-134
dc.titleLa actitud de los docentes frente a las tecnologías de la información y la comunicación. El caso de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional de Jujuy
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationDe Zan, Silvia Margarita del Valle; Jure, Virginia María; Rodríguez, María Cecilia; Digión, Marisa Angélica y Maldonado, María Graciela (2016). La actitud de los docentes frente a las tecnologías de la información y la comunicación. El caso de la Facultad de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional de Jujuy.Cuadernos de la Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de Jujuy, (50):121-134. Disponible en: http://www.scielo.org.ar/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1668-81042016000100007&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI133
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.ar/pdf/cfhycs/n50/n50a07.pdf
dc.subject.keywordsactitud de los docentes
dc.subject.keywordseducación superior
dc.subject.keywordsinnovación educativa
dc.subject.keywordstecnología educativa
dc.subject.keywordsTIC
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.