Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4206
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorLondoño-Palacio, Olga Lucía
dc.contributor.authorCalderón-Villafáñez, Liccy Catalina
dc.contributor.authorLucumí-Useda, Paola
dc.contributor.authorGonzález-Castañeda, Martha Alexandra
dc.date.accessioned2020-03-02T16:05:52Z-
dc.date.available2020-03-02T16:05:52Z-
dc.date.created2017-04
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2216-0159
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4206-
dc.description.abstractAbstract The objective of this article is to evaluate the effect of the incorporation of the Marcos System for Significant Learning (SIMAS) software in teaching practices in two educational institutions, Escuela Normal Superior de Ubaté, ENSU and Fundación de Educación Superior Nueva América, FESNA. The methodological approach was of a mixed nature, attending interviews, observations, logs and field notes from the qualitative perspective and perception surveys applied to teachers and students in the quantitative paradigm. The main results found that the incorporation of software in classes contributed positively in the processes of communication between teachers and students because their use was a change in the approach to teaching strategies related to the use of ICT favoring individual and collaborative work. Likewise, an increase was seen in the grounds of both actors to the process of learning, finding new ways to interact with each other and with the contents, also favoring the integration of different areas.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO Colômbia
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourcePraxis & Saber, 8(16):83-104
dc.titleExperiencia innovadora de la estructuración ontológica del conocimiento con docentes y estudiantes
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationLondoño-Palacio, Olga Lucía; Calderón-Villafáñez, Liccy Catalina; Lucumí-Useda, Paola y González-Castañeda, Martha Alexandra (2017). Experiencia innovadora de la estructuración ontológica del conocimiento con docentes y estudiantes.Praxis & Saber, 8(16):83-104. Disponible en: http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2216-01592017000100083&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI132
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.co/pdf/prasa/v8n16/2216-0159-prasa-8-16-00083.pdf
dc.subject.keywordsaprendizaje
dc.subject.keywordsInnovación
dc.subject.keywordspráctica docente
dc.subject.keywordsrepresentación ontológica
dc.identifier.doi10.19053/22160159.v8.n16.2017.6169
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.