Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4200
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorCastellanos Sánchez, Almudena
dc.contributor.authorSánchez Romero, Cristina
dc.contributor.authorCalderero Hernández, José Fernando
dc.date.accessioned2020-03-02T16:05:52Z-
dc.date.available2020-03-02T16:05:52Z-
dc.date.created2017-03
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1607-4041
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4200-
dc.description.abstractAbstract This paper offers the results of a quantitative study carried out with the aim of defining the technological skills profile of 301 students entering the BA in elementary education. A 29-question digital survey was used results reflect a prevalence of female students over 30 years of age, who have access to a computer with an Internet connection, prefer to interact using phones, use e-mail, surf the Internet every day, are able to use technology at a basic level, particularly office suites, and are unfamiliar with the use of modern tools such as blogs and social bookmarking. It is concluded that these students do not display the characteristics expected of digital natives: the production, dissemination and consumption of culture online.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceRevista electrónica de investigación educativa, 19(1):1-9
dc.titleNuevos modelos tecnopedagógicos. Competencia digital de los alumnos universitarios
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationCastellanos Sánchez, Almudena; Sánchez Romero, Cristina y Calderero Hernández, José Fernando (2017). Nuevos modelos tecnopedagógicos. Competencia digital de los alumnos universitarios.Revista electrónica de investigación educativa, 19(1):1-9. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1607-40412017000100001&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI127
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/redie/v19n1/1607-4041-redie-19-01-00001-a.pdf
dc.subject.keywordsCompetencias digitales
dc.subject.keywordseducación superior
dc.subject.keywordsinnovación educativa
dc.subject.keywordssociedad de la información
dc.identifier.doi10.24320/redie.2017.19.1.1148
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.