Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4191
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorMelgar, María Fernanda
dc.contributor.authorElisondo, Romina
dc.date.accessioned2020-03-02T16:05:51Z-
dc.date.available2020-03-02T16:05:51Z-
dc.date.created2017-08
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1665-2673
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4191-
dc.description.abstractAbstract This work presents an evaluation of the values constructed by students with regard to teaching proposals carried out in three subjects in the bachelor’s degree programs of Psychopedagogy and Special Education of the National University of Río Cuarto (Argentina). The goal is to identify, through metacognitive reflections, good teaching practices in the university. The research was carried out during the academic year of 2016 and 95 degree-track students participated. To collect data, we used a survey with open answer items that investigate the valuation of different components of the teaching process. Additionally, various aspects are analyzed in order to improve teaching proposals, and possible paths are suggested for future plans. The results indicate that the majority positively values the educational practices in contexts outside the classroom, the development of innovative proposals for the presentation of curricular content and classes with invited specialists. New lines of research and educational innovation are proposed.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO México
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceInnovación educativa (México, DF), 17(74):17-38
dc.titleMetacognición y buenas prácticas en la universidad. ¿Qué aspectos valoran los estudiantes?
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationMelgar, María Fernanda y Elisondo, Romina (2017). Metacognición y buenas prácticas en la universidad. ¿Qué aspectos valoran los estudiantes?.Innovación educativa (México, DF), 17(74):17-38. Disponible en: http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665-26732017000200017&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI119
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.org.mx/pdf/ie/v17n74/1665-2673-ie-17-74-00017.pdf
dc.subject.keywordsActividades de aprendizaje
dc.subject.keywordscreatividad
dc.subject.keywordsenseñanza
dc.subject.keywordsevaluación educativa
dc.subject.keywordsexperiencia de los estudiantes
dc.subject.keywordsmetacognición
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.