Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://www.innovacioneducativa.unam.mx:8443/jspui/handle/123456789/4180
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorFitch, Rosa Isela Gluyas
dc.contributor.authorParga, Rodrigo Esparza
dc.contributor.authorSánchez, María del Carmen Romero
dc.contributor.authorBarrios, Julio Ernesto Rubio
dc.date.accessioned2020-03-02T16:05:50Z-
dc.date.available2020-03-02T16:05:50Z-
dc.date.created2015-12
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1409-4703
dc.identifier.urihttp://132.248.161.133:8080/jspui/handle/123456789/4180-
dc.description.abstractAbstract:This essay addresses an approach to the Holistic Educative Model (HEM) applied to the teaching of the arts in order to incorporate this model into the formal educative models from a co-curricular perspective. A documental research was developed in order to review, select and analyze diverse authors about holistic education as an axis of human being development. The results demonstrate that an integral view of the person and the world that surrounds them guides the educational institutions towards a holistic curriculum design where teaching of the arts allows the student to identify, analyze, approach, examine and live with intensity each of the experiences within the spheres of human life. The conclusions point out that education must have a holistic perspective of the student to establish a link with another spheres that have never been dealt with or not well tackled within the learning context. Artistic education has the potential to develop the sensitive dimension of people, in order to recreate their interaction in the world and seek the well-being of humankind.
dc.languagees
dc.relation.ispartofSciELO Costa Rica
dc.rightsDerechos reservados
dc.sourceActualidades Investigativas en Educación, 15(3):462-486
dc.titleModelo de Educación Holística: Una Propuesta para la Formación del Ser Humano
dc.typeArtículo
dcterms.bibliographicCitationFitch, Rosa Isela Gluyas; Parga, Rodrigo Esparza; Sánchez, María del Carmen Romero y Barrios, Julio Ernesto Rubio (2015). Modelo de Educación Holística: Una Propuesta para la Formación del Ser Humano.Actualidades Investigativas en Educación, 15(3):462-486. Disponible en: http://www.scielo.sa.cr/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1409-47032015000300462&lang=pt
dc.identifier.sinneSCI109
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.sa.cr/pdf/aie/v15n3/1409-4703-aie-15-03-00462.pdf
dc.subject.keywordsdesarrollo del curriculum
dc.subject.keywordseducación artística
dc.subject.keywordsEstrategias de enseñanza
dc.subject.keywordsinnovación educativa
dc.subject.keywordsMéxico
dc.subject.keywordsmodelo de educación holística
Aparece en las colecciones: Artículos científicos y académicos

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.